header background

طرز تهیه ژله بستنی

طرز تهیه ژله بستنی

طرز تهیه ژله بستنی

ژله بستنی یکی از بهترین‌ترین خوراکی‌هایی است که شما می‌توانید در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود به‌عنوان دسر استفاده کنید.

این دسر با ترکیب آب،ژله، بستنی، شکر و مواد افزودنی دیگر. و یا میوه‌های خشک شده و تازه، نوشیدنی های مختلف (مانند شربت یا آبمیوه) و یا سس های مخصوص تزئین می‌شود. حال ترکیب آن را در کنار یک بستنی وانیلی یا بیسکوئیت که می‌تواند یک دسر خوشمزه و منحصر‌به فرد را به شما ارائه دهد تصور کنید و جزو بهترین تزئینات میز شما شود.

ما عاشق ژله و بستنی هستیم. اما تا به حال به این فکر کرده‌ایم که این دو را برای طعم نهایی بستنی ادغام کنیم؟ ترکیب کلاسیک ژله و خامه را به این دستور بستنی خوشمزه و فوق العاده ساده تبدیل کرده ایم.

یکی از بهترین و پرطرفدارترین دسرها در ایران دسر ژله بستنی می‌باشد. این دسر به دلیل بستنی داخلش جزو آسان‌ترین و خوشمزه‌ترین میان‌وعده‌هایی محسوب می‌شود که شما می‌توانید در منزل با کم‌ترین امکانات تهیه کنید. در ادامه می‌توانید طرز تهیه آن را به ساده‌ترین روش مشاهده نمایید.

مواد لازم جهت تهیه ژله بستنی (5 نفر)

 

بستنی (وانیلی)

یک و نیم لیوان

پودر ژله

۲ بسته

میوه (تازه و با طعم ژله یکی باشد)

به میزان لازم

 

طرز تهیه ژله بستنی

مرحله اول: ابتدا بستنی را در دمای محیط قرار دهید تا به مرور از حالت یخ زده خارج شود چون بستنی سرد ژله‌ی شما را خراب خواهد کرد. سپس یک بسته پودر ژله را داخل آب جوش ریخته و هم میزنیم تا حل شود. یک تکنیک بهتر این است که آن را بر روی شعله مستقیم گاز یا بخار کتری قرار دهید تا ژله شما کامل حل شود و مهم‌تر از آن ته نبندد.

مرحله دوم: وقتی ژله کمی سرد شد(قبل از بستن کامل) بستنی رو اضافه کرده و هم می‌زنیم تا یک‌دست شود. مایع ژله‌ی بستنی رو تا نصفه داخل کاسه‌های بستنی‌خوری می‌ریزیم و چند عدد میوه دلخواه(در صورت تمایل) هم روی آن قرار می‌دهیم.

مایع آماده شده را یک ساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم تا کامل ببندد و شکل بگیرد.

مرحله سوم: سپس یک بسته پودر ژله دیگر را با یک لیوان آب‌جوش و بعد یک لیوان آب سرد حل می‌کنیم. کمی صبر می‌کنیم تا مایع سرد شود. این نکته بسیار مهم است که مایع شما زیاد داغ نباشد تا ژله قبلی داخل ظرف را آب نکند.

می‌توانید لیوان‌های بستنی‌خوری را به مدت 15 الی 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی خود را بگیرد. هر چه دمای یخچال کم‌تر باشد این اتفاق زودتر خواهد افتاد و ژله سفت می‌شود. در نهایت به همان روش بالا رنگ‌های دیگر را نیز ترکیب کرده و لایه لایه به لیوان اضافه می‌کنید و هر بار به مدت پانزده الی بیست دقیقه فرصت دهید تا ژله‌ها خود را بگیرند تا هنگام اضافه کردن رنگ بعدی با هم ترکیب نشوند.

مرحله چهارم: وقتی دمای مایع تهیه شده در مرحله سوم پایین آمد، آن را روی ژله بستنی می‌ریزیم و دو ساعت کامل داخل یخچال قرار می‌دهیم.

بستنی باید حالت روان داشته باشد، یعنی نه کاملا آب شده و نه سفت و یخ زده باشد. این خیلی مهم است چون اگه بستنی خیلی سرد باشد بعد از تهیه ژله مشاهده می‌کنید که بستنی به سمت بالا آمده و ژله زیر آن سفت شده، که ظاهر خوبی پیدا نمی‌کند.

این نوع دسر به دلیل داشتن بستنی در محتویات آن می‌تواند انتخاب مناسبی برای روزهای گرم تابستان، سفره افطار در ماه مبارک رمضان و دورهمی‌های شما باشد. 

نوش جان 🙂

طرز تهیه ژله بستنی

 

فوت و فن‌های پیشنهادی جهت زیباتر شدن دسر شما: 

  • می‌توانید از دسرهایی با رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید که ترکیب آن با بستنی جلوه قشنگی را به میز شما می‌دهد.
  • برای خارج کردن دسر از ظرف می‌توانید از قبل آن را با کمی روغن و کره چرب کنید یا برای خروج، طی سه ثانیه آن را در یک ظرف آب‍جوش قرار دهید.
  • از تنها میوه‌ای که نباید استفاده کنید کیوی است. چون کیوی به شکل خام باعث می‌شود ژله شما خراب شده و دیگر نبند.
  • بستنی مورد استفاده در ژله بستنی باید به حالت روان (شل) باشد. استفاده از بستنی سفت و یخ زده می‌تواند باعث شود کیفیت مزه و شکل ژله بستنی شما پایین بیاید.

برای تهیه دیگر دسرهای تزئینی با ساده‌ترین روش می‌توانید پیشنهادات دیگر شاویس را مشاهده کنید.

 

سوالات مرتبط با مصرف ژله

ژله از چه چیزی ساخته می‌شود؟

در حقیقت، ژله  از ژلاتین ساخته می‌شود. ژلاتین از کلاژن ساخته شده‌است. پروتئینی می‌باشد که به طور طبیعی از پستانداران تولید می‌شود. این ماده عمدتاً در بافت همبند یافت می‌شود، به همین دلیل است که ژلاتین دارای قوام چسبنده و ژلاتینی دارد.

 ترکیب بستنی با ژله ضرری ندارد ؟

باید بگوییم تقریبا ترکیب ژله با شیر، بستنی، میوه، آبمیوه و … امکان‌پذیر است. اما باید هنگام انتخاب عنصر ترکیبی وسواس و سلیقه خاصی به خرج دهید تا هم زحمات شما نتیجه داشته باشد و هم در خوشمزه‌تر شدن دسر شما تاثیر داشته باشد. به همین دلیل انتخاب دسر ژله بستنی و بستنی وانیلی شاویس می‌تواند انتخاب مناسبی برای عنصر ترکیبی دسر شما باشد. این بستنی از شیر تازه گاو تهیه شده که از این رو می‌تواند برای کودکان شما نیز بی‌ضرر باشد.

آیا ژله برای پوست و مو مفید است یا خیر؟

اگر این سوال را پرسید باید بگوییم بله! ژله حاوی آمینواسیدهای طبیعی می‌باشد که خواص زیادی می‌تواند برای پوست داشته باشد. همچنین چون تا حدودی به بازسازی سلول‌های جدید بدن کمک می‌کند پس مصرف باعث سود رساندن به بدن می‌شود و از پیدایش علائم پیری پوست تا حد امکان جلوگیری می‌کند. 

آیا مصرف ژله هر روز اشکالی ندارد؟

خوردن ژله به نیاز روزانه شما به آهن، کلسیم، پتاسیم و فسفر کمک می‌کند. این مواد معدنی برای سلامت استخوان، سلول و بافت ضروری هستند. هر غذایی که حاوی مواد مغذی حیاتی مانند کلسیم باشد، قطعا ارزش گنجاندن در رژیم غذایی معمولی شما را دارد. ژلاتین همچنین به دلیل مشخصات اسید آمینه منحصر به فرد خود شناخته شده است.

بستنی شاویس چه تاثیری می‌تواند بر روی طعم دسر داشته باشد؟

از آن جایی که بستنی‌ شاویس از شیر تازه گاو تهیه می‌شود، پس می‌توان آن را به‌عنوان بهترین گزینه انتخاب نمود. شاویس همواره برای ارائه بهترین بستنی‌ها با دلچسب‌ترین طعم‌ها و بالاترین کیفیت تلاش نموده‌است. همچنین برای دستیابی به این امر مهم و جذب رضایت مشتری مجرب‌ترین مهندسان و کارشناسان را در این عرصه به کار گرفته‌است.

4 پاسخ به “طرز تهیه ژله بستنی”

  1. مهلا گفت:

    بستنی های شاویس خیلی خوشمزه است ولی سخت پیدا میشه
    کاش پخش رو گسترده تر کنید

    • کارشناس تولید محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر خسته نباشید
      تشکر نظر لطف شماست
      بله حتما اقدام در این صورت رو حتما انجام خواهیم داد و گسترده تر میکنیم

  2. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید
    من تونستم دقیقا همینطور گفتید دسر رو درست کنم 😍😍😍😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین

برای ارتباط آنلاین با ما کلیک کنید.

پشتیبان تلگرام

سات کاری از ساعت 8 الی 17

شماره تماس: 09156257425