header background

معجزه بستنی برای بدنسازی [+ 6 خوراکی رژیمی شیرین]

معجزه بستنی برای بدنسازی [+ 6 خوراکی رژیمی شیرین]

تغذیه برای تناسب اندام اهمیت دارد.

مصرف یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا کالری‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای پشتیبانی از فعالیت‌های روزانه، از جمله ورزش منظم، تأمین کنید.

زمانی که به فکر مصرف غذاهای سالم برای افزایش عملکرد ورزشی خود می‌پردازید، انتخاب سبزیجات به جای دونات کافی نیست. شما باید در زمان‌های مناسب از روز، انواع مناسب غذاها و میان‌وعده‌‌ها را مصرف کنید.

در ادامه مقاله درباره اهمیت صبحانه‌های سالم، مصرف بستنی برای بدنسازی، میان‌وعده‌های ورزشی و برنامه‌های غذایی می‌پردازیم.

بستنی در بدنسازی

بستنی برای بدنسازی! بله، درست خواندید. بعد از اتمام تمرین‌های خود، خوردن بستنی مورد علاقه‌تان کاملاً قابل قبول و طبیعی است. یک مطالعه نشان داد که این خوراکی سرد باعث ایجاد افزایش ناگهانی انسولین در بدن شما و افزایش روحیه می‌شود که فرآیند تجزیه پروتئین پس از ورزش را کاهش می‌دهد.

فرگوسن می‌گوید: آیا به انگیزه بیشتری برای تمرین نیاز دارید؟ “یکی از بهترین زمان‌ها برای لذت بردن از آن، مصرف بستنی پس از تمرین است.”

بستنی می‌تواند گاها به‌عنوان یک انتخاب برای بدنسازی مناسب باشد. به خصوص در زمان‌هایی که نیاز به افزایش سریع کالری یا جایگزینی گلیکوژن پس از تمرین دارند.

با این حال، باید حواستان باشد که مصرف آن را محدود کنید و بیشتر روی منابع پروتئین و کربوهیدرات‌های با کیفیت بالا تمرکز داشته باشید. اما مدیریت مصرف آن‌ را فراموش نکنید. هرچند بستنی می‌تواند مزایا و خواص زیادی برای بدنسازی داشته باشد، اما بهتر است با توجه به نیازهای بدن و در مقدار کنترل‌شده مصرف کنید. مصرف بیش از حد بستنی در هنگام تمرین به دلیل شیرینی زیاد می‌تواند مشکل ایجاد کند.

اما با رعایت مقدار مصرفی آن می‌توانید از خوردن بستنی در حین ورزش نیز لذت ببرید.

بستنی و ورزش- شاویس

 

فواید بستنی برای بدنسازی

اینجا چند دلیل است که نشان می‌دهد بستنی می‌تواند برای بدنسازان مناسب باشد:

1. ترمیم گلیکوژن: بستنی حاوی قندهای ساده است که می‌توانند به سرعت گلیکوژن مورد نیاز عضلات را پس از تمرینات شدید بازیابی کند.

 

2. افزایش کالری: بستنی برای بدنسازی خوب است اما بیشتر برای بدنسازانی که قصد دارند وزن اضافه کنند. چون بستنی می‌تواند منبع خوبی برای کالری اضافی باشد.

 

3. ترمیم عضلات و بهبود بازسازی: بعضی از ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی شامل حرکت‌های شدید هستند که ممکن است باعث کشیدگی عضلات و خستگی شوند. بستنی حاوی پروتئین و کربوهیدرات قابل تجدیدپذیر است که می‌تواند در ترمیم عضلات کمک‌کننده باشد و به بدن در فرآیند بازسازی کمک کند.

 

4. لذت بردن: خوردن بستنی می‌تواند از نظر روحیه بخشیدن به فرد مفید باشد و به حفظ انگیزه برای رعایت یک برنامه غذایی متعادل کمک کند.😁

با این حال، بستنی حاوی مقادیر زیادی شکر و چربی است که می‌تواند به افزایش وزن بیش از حد و ذخیره چربی منجر شود البته اگر بیش از حد مصرف شود. همچنین، پروتئین زیادی ندارد و نمی‌تواند به عنوان یک منبع پروتئین اصلی در رژیم غذایی بدنسازان به حساب آید. بنابراین، استفاده از آن باید متعادل و بخشی از یک برنامه غذایی کامل و متنوع باشد.

اما بستنی می‌تواند به عنوان یک خوردنی گاه‌به‌گاه عالی باشد. می‌توانید 1/2 تا 1 پیمانه بستنی مصرف کنید تا کالری‌های مورد نیاز برای ساخت عضله بعد از هر تمرین را اضافه کنید، اما از هدف روزانه 250 تا 500 کالری بیشتر نروید، زیرا احتمالاً چربی زیادی اضافه می‌کنید که باید در تمرین بعدی کاهش دهید.

بیشتر بدانید: بستنی برای صبحانه بهترین ترکیب تقویت ذهن!

6 خوراکی شیرین، مثل معجزه بستنی برای بدنسازان

برای جلوگیری از مصرف خوراکی‌های شیرین با قند فراوان موارد زیر را جایگزین کنید:

1. موز یخ‌زده جایگزین بستنی

بستنی رژیمی- بستنی شاویس

2. براونی شکلاتی

بستنی و خوراکی های رژیمی

3. اسموتی رژیمی

اسموتی رژیمی

4. شکلات تلخ همراه با بستنی

شکلات تلخ برای بدنسازی

5. میوه خشک رژیمی

ترکیب میوه خشک و بستنی برای بدنسازی

6. میوه با لبنیات کم‌چرب

میوه و بستنی کم چرب برای بدنسازی

افزایش حجم بستنی با اضافه کردن میوه

اگر قصد دارید یک میان‌وعده حجیم با ارزش غذایی بالا داشته باشید از میوه و مغزیجات استفاده کنید. اضافه کردن میوه طعم متفاوتی به بستنی می‌دهد، بنابراین دلپذیر و راضی کننده می‌شود. همچنین مقدار بستنی مصرفی شما را در یک وعده کاهش می‌دهد.

کلام‌ آخر

در انتها، جهت مصرف بستنی برای بدنسازی بهتر است قبل از انتخاب برچسب محصول بستنی را بررسی کنید تا از میزان دقیق کالری، چربی، پروتئین، کربوهیدرات و سایر مواد مغذی موجود در آن آگاه شوید. اگر شما جز افرادی هستید که مصرف کالری خود را کنترل می‌کنید، می‌توانید میزان مصرف بستنی را به دقت تنظیم کرده و از آن به عنوان یک دسر لذیذ بهره‌برداری کنید.

بستنی به عنوان یک دسر سرد، منبع انرژی و خنک‌کننده طبیعی، ترمیم‌کننده عضلات، محرک روحیه و انگیزه، می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.


سوالات متداول 

آیا بستنی برای رژیم غذایی و ورزش مناسبه؟

برای کسانی که رژیم قند مصنوعی دارند باید بگوییم که اگر از بستنی یخی خانگی استفاده کنید، بسیار انتخاب خوبی است و در هرم غذایی شما جای می‌گیرد. ولی اگر واقعا خواستار شیرینی‌جات هستید می‌توانید از عسل طبیعی و ۶ موارد گفته شده در بالا استفاده کنید.

طرز تهیه بستنی رژیمی در خانه هم پیشنهاد می‌دهید؟

اگر برای استفاده از قندها حساسیت خاصی دارید، می‌توانید این نمونه از بستنی رژیمی را در منزل به‌راحتی درست کنید.

مواد لازم:

  • 2 قاشق چای‌خوری کره بادوم زمینی
  • 2 عدد موز یخ‌زده
  • 1 قاشق چای خوری پودر کاکائو

موزها را چند ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ زده شوند. سپس آن‌ها را پوست کنده و به همراه موارد لازم گفته شده میکس کنید. نوش‌جان

آیا ژله هم برای بدنسازی مفید است؟

ژله به دلیل کمبود کالری، پس از تمرین سنگین در باشگاه، در واقع یک میان‌وعده سالم است که بدن شما را در حالت مطلوب نگه می‌دارد.
علاوه بر آن ژلاتین تأثیری مثبتی بر روی مفاصل ورزشکاران دارد.” محققان دانشگاه “بال استیت” نیز مشخص کرده‌اند که ژلاتین می‌تواند عوارض درد و سفتی مفاصل را تضعیف کند. اگر علاقه‌مند به مصرف بستنی در کنار ژلاتین هستید، می‌توانید طرز تهیه ژله بستنی را از مجله شاویس مطالعه کنید.

مصرف بستنی برای قبل تمرین مفید است؟

مصرف بستنی برای بدنسازی مفید است، اما قبل از تمرین توصیه نمی‌شود. شما می‌توانید آن را به عنوان یک روش برای افزایش کالری پس از تمرین اضافه کنید. یک نصف پیمانه بستنی را با شیر کم‌چرب، توت و پودر پروتئین مخلوط کنید و در عرض ۳۰ دقیقه پس از تمرین مصرف کنید. هنگام محاسبه کالری مصرفی روزانه‌تان، این مقدار کالری اضافی را در نظر بگیرید.

آیا تهیه بستنی رژیمی بدنسازی تنها برای بدنسازان خوب است؟

خیر، بستنی بدنسازی نه‌تنها برای ورزشکاران، بلکه برای هرکسی که به تقویت و بهبود وضعیت بدن خود علاقه‌مند است، مناسب است.

منابع: Shapes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین

برای ارتباط آنلاین با ما کلیک کنید.

پشتیبان تلگرام

سات کاری از ساعت 8 الی 17

شماره تماس: 09156257425